Reporters Qruli

Revista digital. INS Pla de l'Estany – Banyoles

Una conversa amb Àngel Roig

Àngel Roig, nascut el 15 de gener del 1975. Com a jugador, d’aleví fins a juvenil va jugar a l’equip del seu poble, Sant Pere Pescador. Després del futbol base va estar-hi un any, a 2a Regional, com a sènior i 15 anys al Verges. Ja com a entrenador, va tornar al Sant Pere Pescador entrenant a uns benjamins i prebenjamins i 2 anys a l’Empordanet, equip de Verges. La temporada 2007/2008 va entrenar al Sant Pere Pescador a 3a Regional. La temporada següent va estar al Verges a 2a Regional. L’any següent va seguir al Verges i al Manlleu, com a entrenador de porters a 3a divisió. El 2010, va anar al Palamós de 3a i al Sant Miquel de Fluvià a 3a Catalana. Els 3 anys pròxims va estar a 3a catalana amb l’Esplais. I aquesta temporada actual està entrenant al Porqueres de 3a Catalana amb l’ajuda d’Albert Albert.

A continuació li farem unes quantes preguntes sobre el balanç de la temporada a Porqueres:

 

Quina va ser la seva primera impressió en arribar?

 

No tenia gaires referències del porqueres, però les primeres sensacions varen ser molt bones.

El primer que em va sorprendre positivament varen ser les instal·lacions. Després em varen presentar la plantilla i amb el que em vaig quedar va ser amb les ganes que es varen prendre el primer entrenament. Em va semblar un bon grup.

 

Què és el que el va fer venir al Porqueres?

 

Una trucada al mes de juny del president va ser la primera presa de contacte. Més tard en un parell de trobades amb ell i altres membres de la junta em varen convèncer de venir a Porqueres a entrenar el primer equip.

La veritat és que, al principi, quan m’ho varen proposar, jo no tenia gaire ganes d’entrenar aquest any i volia estar un temps sense estar lligat a cap equip, però el que em va fer decidir va ser el fet d’anar a un lloc on tot per mi era nou ( jugadors,equips rivals… ). No coneixia res del grup 17 de tercera catalana i això m’atreia força. Feia temps que em movia per les categories territorials de l’Empordà i em van venir de gust nous reptes.

 

Què el va portar a treure’s el títol d’entrenador?

 

Quan tenia 19 anys em vaig treure el primer nivell amb voluntat d’aprendre coses que em servissin per poder entrenar, ja fos futbol base en aquell moment o sènior quan acabés de jugar. I malgrat que alguna de les coses que t’explicaven podien ser interessants, a la majoria de les classes tenies la sensació que estaves perdent el temps i que et feies un fart de quilòmetres i d’hores que et servirien de ben poc. Per això vaig decidir que el segon nivell no el faria fins que plegués de jugar.

Als 32 anys vaig deixar de jugar i tenia clar que volia continuar entrenant, per tant havia de fer el segon nivell. M’hi vaig tornar a posar i malgrat que vaig comprovar que el que s’ensenyava era força més interessant que 13 anys abans, també pensava que algunes de les assignatures eren una manera d’omplir el curs amb hores i hores que no aportaven massa res per poder entrenar un equip i vaig estar a punt de deixar-ho. Però sempre senties a dir que des de la federació exigirien a tothom que volgués entrenar tenir el títol corresponent. Jo penso que hi ha moltes persones que no tenen el títol que estan molt capacitades per poder entrenar,i que el fet de tenir el carnet no fa que siguis millor entrenador. Ara bé tampoc entenc que la federació no faci res per fer complir la normativa de les titulacions i deixi passar un munt de casos d’equips on l’entrenador no té el carnet.

 

Què és el que li agrada més de ser entrenador?

 

El que m’agrada més de tot és que em permet continuar vinculat al mon del futbol, que per a mi és una autèntica passió. Intentar poder ensenyar alguna cosa als jugadors, ajudar-los en temes esportius o extraesportius. Rumiar quina és la millor manera de poder treure tot el suc al teu equip per poder competir bé… En definitiva, ser una peça més d’un equip de futbol.

Malgrat que sempre he pensat que la figura de l’ entrenador està molt sobrevalorada, i que els actors principals del futbol son sense cap dubte els jugadors.

 

Quin era el seu objectiu abans de començar la temporada?

 

Més que marcar jo els objectius, aquests venien marcats per la directiva i per tant entre l’Albert i jo havíem de fer el possible per aconseguir-los. Ells ens varen demanar intentar fer un equip competitiu, on hi hagués un bon ambient i intentar quedar el més amunt possible, conscients que probablement hi havia alguns equips que estaven un pèl per sobre nostre.

Nosaltres tenim un caràcter ambiciós i ens agrada guanyar (com a tothom) i encaràvem la temporada amb molta il·lusió però amb els dubtes de no conèixer la categoria. Sempre varem dir que volíem estar al grup capdavanter de la classificació i competir bé a tots els partits, intentar generar un “bon rotllo” al vestidor i adaptar-nos als jugadors que teníem. Crec que en gran part ho hem aconseguit.

 

Quins plans té per a la temporada vinent?

 

De cares a la propera temporada estem parlant amb la directiva. Jo estic molt content al club i el més probable és que segueixi una temporada més com a entrenador del primer equip.

 

Quins serien els seus objectius de cara a l’any que ve?

 

Els objectius passarien per millorar els bons números que hem fet aquest curs, sense renunciar a res. M’agradaria poder fer alguna incorporació a l’equip (algun juvenil del club i algun altre nom) que ens permeti fer aquest salt qualitatiu per poder competir millor contra els equips més bons. Després d’un primer any que m’ha servit per conèixer la categoria, crec que la temporada que ve l’equip ha de ser més ambiciós i donar moltes alegries a l’afició de Porqueres.

angel

Ha estat un plaer poder estar en contacte amb una persona tant atrevida i competidora com l’Àngel. Té molta experiència en el món de l’esport i fora també. Moltes gràcies per aquesta temporada d’alegries i fins l’any que ve!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 4 Juny 2015 by in Esports, General and tagged , , , , .
