Reporters Qruli

Revista digital. INS Pla de l'Estany – Banyoles

Visita a TV3

Dijous 29 de maig. 8 del matí. Comencen a arribar els primers alumnes a l’institut. Ja hi som tots. Arriba l’autobús. Els alumnes de 2n d’ESO i els Reporters de 4t anem tots cofois i entusiasmats direcció Sant Joan Despí cap a la Televisió de Catalunya. Arribem a lloc i aprofitem per esmorzar. Ja arriba el moment: la Meritxell ens rep i ens fa una mica de introducció sobre el que veurem aquell matí.

Les instal·lacions de TV3 són enormes: més de trenta mil metres quadrats repartits entre els centres d’ Hospitalet, Granollers i Sant Joan Despí, que és el que estem. Està dividit en tres edificis, un per les unitats mòbils, un altre per el lloc on hi ha els platós i decorats de cada programa o sèrie i per últim on hi ha els platós dels telenotícies. Abans d’entrar et fan passar la maleta pels anti-metalls i quan ja ets, oficialment, a dins, et trobes amb un gran jardí i els tres edificis.

Ja a dins, ens va explicant el funcionament de la casa: el director és Eugeni Sallent i en total hi treballen cap a dos mil professionals. Els presentadors -molts d’ells periodistes-  arriben sis hores abans per preparar el programa. A part dels que veiem nosaltres per la tele de casa, també hem de tenir en compte la feina que fan els càmeres, els guionistes, els maquilladors, els de vestuari…

Apareix Daniel Bramon, editor de telenotícies de TV3, al plató on cada dia es grava el telenotícies del migdia i el de la nit. En Daniel també ens explica que en la seva feina té llibertat total en decidir quines notícies surten i quines no. Va explicar moltes coses, ens vam quedar amb alguna curiositat: el prompter és un aparell que està fora de càmeres, on surt tot el que han de dir els presentadors.  El Taling és un llum que hi ha a cada una de les càmeres que si s’encén indica al presentador cap a quina càmera mirar alhora de parlar.

Després, ens van ensenyar la part on hi ha les unitats mòbils que es fan servir per cobrir notícies en directes, partits de futbol… El realitzador es posa dins d’una unitat mòbil i tria què vol que surti per pantalla.

Finalment, vam entrar a la part “nostra”. Els platós i decorats de televisió de cada sèrie i programa que veiem des del sofà de casa, ens van agradar molt. Vam poder entrar al plató del programa Divendres i vam quedar bocabadats amb com sembla de gran des de la tele i com és de petit a la realitat. La Meritxell ens va explicar que tot es tracta de aprofitar la profunditat. La guia ens va dir que si no estaven gravant, ens deixarien entrar a La casa del Super3 al final no hi vam poder anar ja que estaven gravant i desconcentraríem els actors.

A les 12 del matí vam acabar la visita i vam marxar a fer una volta fins a l’hora de dinar pels voltants del MareMagnum i l’Aquari de la ciutat. I a les 6 ja érem a Banyoles amb cansament a les cames de tant voltar però amb les ganes de tornar-hi.tv3